Personlig kommunikation – personligt varumärke

Hur ska jag presentera mig själv, eller mitt lilla företag, i professionella sammanhang? Vad kan jag göra för att bli modigare och tydligare? Hur vill jag egentligen uppfattas? Den 14-15 april kommer affärs- och destinationsutvecklaren Barbro Trum till Kruthuset. En intim och personlig workshop där du får jobba praktiskt och konkret utlovas.

Idag, när allt går allt snabbt och kompetens och tjänster är till salu överallt och ingenstans, gäller det att kunna lyfta fram sina egenskaper och sin personlighet.
– Att krydda din presentation/ditt CV med det där lilla extra, som gör att du sticker ut, kan vara avgörande för om det blir just du som får jobbet eller uppdraget, säger Barbro, som kommer att vara vår lärare under två dagar då vi kommer att få jobba med att ta fram vår personliga varumärkesplattform tillsammans med andra i workshop-form.

Vem vänder kursen sig till?
Den här kursen vänder sig till dig som funderar på att starta ett litet företag – eller som redan har gjort det – och som behöver få mer kunskap och inspiration. Den passar också bra för dig som behöver utveckla dig själv och som vill bli bättre på att kommunicera.

Får saker att hända
Barbro Trum är en entreprenör som är känd för att få saker att hända och som har arbetat med uppdrag inom turism- och upplevelseindustrin i många år. Hennes arbete med regementsområdet i Falun har resulterat i att människor idag förknippar området med lppenhet och tillgänglighet. Hon har också skapat och utvecklat flera varumärken, till exempel Selected by Trum och Roomi.
– Mitt mål är att deltagarna ska ha ett tydligt uttryck för hur de ska presentera sig och att de har formulerat en kort personlig introduktionstext som lyfter fram deras personliga egenskaper och fördelar, säger Barbro.

Vi kommer också att få träna på att presentera oss utifrån plattformen samt prata om hur vi skapar en professionell LinkedIn-sida.

I kursen lär vi oss
1) Varför det är bra att jobba med sitt personliga varumärke.
2) Mina personliga egenskaper, fördelar och värden.
3) Mitt personliga varumärke i bild, färg och form.
4) Mitt personliga varumärke i ord.
5) Mitt personliga varumärke utåt, var ska jag lägga fokus på att stärka min identitet.

Plats: Kruthuset, Stallgränd 7, Dalregementet.
Lärare: Barbro Trum, som har arbetat med affärsutveckling i många år och som är känd för att få saker att hända.
Kostnad: 2 500 kronor + moms.
Tid: 14-15 april kl 9–16.
Frågor: barbro@trum.se

 Antalet deltagare är begränsat.

 Anmäl dig till ewa@ewabroback.se senast den 2 april.

Inbjudan – personligt varumärke, pdf

Program

Kursen är i fyra steg och inleds med en föreläsning om varför det är viktigt att arbeta med och vårda sitt personliga varumärke. 

  1. Varför det är bra att jobba med sitt personliga varumärke (½ dag)
  • Presentation
  • Genomgång av kursen
  • Föreläsning om personliga varumärken ur ett professionellt perspektiv
  • Genomgång av uppgift till nästa gång – Top of mind
  1. Mina personliga egenskaper, fördelar och värden (dag 1)
  • Din vision, dina mål och dina värderingar
  • Brand Wheel metoden fm
  • Personlig varumärkesplattform, genomgång
  1. Mitt personliga varumärke i bild, färg och form (dag 1)
  • Mood-board-arbete med mitt personlig varumärke
  • Gestaltning av mitt personliga varumärke i bild, färg och form
  1. Mitt personliga varumärke i ord (dag 2)
  • Ditt personliga varumärke – i ord
  1. Mitt personliga varumärke utåt, var ska jag lägga fokus på att stärka min identitet (dag 2)
  • Ditt personliga varumärke – på Linked In och i andra kanaler där jag behöver stärka min professionella identitet.

Välkommen!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s